Vänsterns stora BONUSLOTTERI
De flesta socialister och vänstermänniskor vill organisera samhället så att löner och ersättningar harmonierar med varandra, dvs ingen tjänar för mycket och ingen tjänar för lite. Det så →
De flesta socialister och vänstermänniskor vill organisera samhället så att löner och ersättningar harmonierar med varandra, dvs ingen tjänar för mycket och ingen tjänar för lite. Det så →
Bonusar står inte högt i kurs i dessa kristider, de har blivit själva signumet för kapitalisternas girighet och självgodhet. Toppchefer som lyfter enorma belopp medan småfolket står i →
Jag köpte en bil igår. Och jag vet, det är helt fel läge; vi borde cykla, åka kollektivt etc. Men det är inte lätt att lösa vardagsbestyren med →
Statsministern och de övriga statsråden har givetvis all rätt i världen att uttala sig i frågan; vad man gillar och ogillar varierar från person till person, och kan →
För oss som bor och verkar i Stockholm finns det alltid möjligheter till försörjning. Huvudstaden har den kritiska massan av välutbildat folk, idéer, entreprenörskap etc. Värre är det →
För någon månad sedan fick jag för mig att jag skulle pröva World of Warcraft (WOW) ett gigantiskt virtuellt onlinespel med över 10 miljoner användare. Och jag blev →
Inte ens en procent av svenskarna är så förmögna att de kan leva på räntan av sina tillgångar. Klyftorna har utjämnats, alla är lika rika – eller fattiga. →
Volvo personvagnars vd Stephen Odell vill att regeringen snabbt återinför en skrotningspremie för gamla bilar. Han vill också behålla och förlänga miljöbilspremien på 10.000 kronor samt att regeringen →
Nu i juletider syns stressade människor i varje vrå, folk väljer och vrakar, köper, handlar och fyller sina kassar till bristningsgränsen. Eller rättare sagt, det är så det →